The Last Season of Prison Break

Drama popular 'Prison Break' akan ditamatkan

UNIVERSAL CITY, California 14 Jan. - Syarikat penyiaran, Fox TV tidak mempunyai pilihan terpaksa menamatkan siaran drama bersiri popular di Amerika Syarikat, Prison Break, selepas drama itu disiarkan selama empat musim.

Rangkaian televisyen itu, semalam berkata, drama tersebut yang dibintangi oleh Wentworth Miller dan Dominic Purcell akan memulakan siaran episod terakhirnya pada musim bunga ini.

Siri itu diberhentikan siarannya seketika pada musim Disember dan akan ditamatkan sebaik-baik episod terakhir disambung semula dengan kira-kira setengah dozen episod ditayangkan bermula 17 April ini.

Ia merupakan keputusan yang baik untuk Prison Break dan juga peminat-peminatnya, kata Presiden Fox Entertainment, Kevin Reilly.

Drama itu mengisahkan aksi suspen dua beradik yang menjadi banduan dan 'pengembaraan' kedua-dua beradik itu untuk menyelamatkan diri selepas diburu pihak berkuasa setelah berjaya melepaskan diri dari penjara.

Episod terakhir dijangka memaparkan penceritaan yang lebih menarik, lapor rangkaian penyiaran, Fox.

Dalam siri musim keempat ia mengisahkan Micheal Scofield (Wentworth Miller) bersama abang dan rakan-rakannya berusaha membongkar komplot sebuah kumpulan The Company yang menjadi perancang pembunuhan adik kepada Naib Presiden Amerika Syarikat yang menyebabkan mereka merengkok di dalam penjara.

Drama siri popular itu pernah dicalonkan dan memenangi beberapa anugerah seperti Golden Globe Awards Ke-63 (2006) bagi Drama Televisyen Bersiri Terbaik dan Aktor Terbaik (Wentworth Miller), Saturn Awards (2005) dan People's Choice Award (2005) bagi Drama Televisyen Terbaru Pilihan.


http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0115&pub=Utusan_Malaysia&sec=Luar_Negara&pg=lu_13.htm

 
 
 
 

Post a Comment 3 comments:

Loey said...

Lama dah tak tgk Prison Break... Heroes lebih bagus drpd Prison Break...

Chuck ok gak....

January 16, 2009 at 8:26 AM

elliashah said...

lama gak dah tak tgh PB since season 3..
kalo nak tgk kene tgk balik semula dr s3 n s4 direct baru best..
tapi heroes memang best
dah habis tgk heroes s3..yeah
x sabar tunggu next season..
cayok2x

January 17, 2009 at 11:27 AM

lenny othman said...

bile teringat Wentworth Miller, teringat klas english.. sooo nostalgic... miss old days... :(

February 7, 2009 at 1:53 PM

Post a Comment